reklama

Bojovať sa oplatilo, ženy boli diskriminované.

Keď som pred tromi rokmi písal blog o nespravodlivom výpočte druhej-reťazovej materskej, tak som myslel, že som už vyčerpal všetky možnosti. Mýlil som sa. Stále som túto tému otváral na rôznych miestach, až mi redaktorka jedného denníka poradila, že ak si myslím, že je to diskriminácia, tak na to tu máme Slovenské národné stredisko pre ľudské práva. Tu začalo finále niekoľkomesačného boja jeden proti celému systému.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Odhodlaný využiť všetky možnosti prinútiť jeden veľký bankový dom, aby svojim zamestnankyniam dával reálny pravdepodobný zárobok, ako podklad na výpočet druhej materskej, som sa s manželkou vybral na spomínane stredisko. Bol to zvláštny pocit. Vždy som myslel, že tieto miesta patria rasovo utláčaným, postihnutým a pod.. Ale teda ako nám veľmi ochotná a profesionálna pracovníčka strediska povedala, sú platení štátom a sú tu pre všetkých. Vypočula si celý náš príbeh a povedala, že je to prípad pre nich. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zobrala si moju niekoľko stranovú dokumentáciu, všetky listy na ministerstvo, poisťovňu, zamestnávateľovi a pod. 

Prešiel nejaký čas, nepamätám si presne koľko a prišla odpoveď. Bolo to 10 stranové vyjadrenie a vysvetlenie, nie nám, ale priamo zamestnávateľovi, že ako a kde porušuje zákon o diskriminácii. Mali vykonať nápravu, v opačnom prípade im hrozil súd. My sme dostali len kópiu. Len dodám, že v prípade súdu by nás zastúpili bezplatne, ako obeť diskriminácie. 

Po tomto liste zostalo ticho. Vedel som však, že teraz je to medzi strediskom a zamestnávateľom, tak som nezasahoval. Po tuším dvoch mesiacoch sme dostali informáciu, že Sociálna poisťovňa má už opravný výpočet, no aj tak sa nič nedialo. Keď som tam zavolal, tak som sa dozvedel, že oprava prišla nie len mojej manželke, ale aj ďalším desiatkam žien od toho zamestnávateľa a tak už išlo o veľa penazí a zobral si to na preskúmanie generálny riaditeľ poisťovne. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž na koniec to všetko dobre dopadlo a nám po cca roku od prvého výpočtu, pol roka od skončenia materskej, prišlo na účet cez 1000€. Pre niekoho veľa, pre niekoho málo, pre mňa úspech a skvelý pocit, že som dosiahol spravodlivosť nie len pre svoju manželku, ale aj pre x ďalších vtedajších a budúcich rodičov. 

Musím touto cestou poďakovať SNSLP, že sa prípadu ujali a prajem im veľa ďalších úspechov. 

Ostatným, ktorí bojujú s inštituciami, zlým výkladom zákona a pod. odkazujem, že netreba sa vzdať. Nie je to jednoduché, ale istá spravodlivosť predsa len funguje. 

Michal Maruška

Michal Maruška

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý sa snaží prežiť v tejto dobe tak, aby mohol spokojne uživiť rodinu a žiť aspoň priemerný život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu